1-اسفندیاری، خلیل. (1381). معرّفی، نقد و گزارش: کتابها دفاع مقدّس ـ بایدها و واقعیّت ها. مجلّۀ اندیشۀ انقلاب اسلامی (صص139 ـ149). شماره سوم.
2-اسفندیاری، محمود. (1369). عنوان کتاب و آیین انتخاب آن (بخش اوّل)، مجلّۀ آینۀ پژوهش. ش 2. صص4 - 16.
3-اسفندیاری، محمود. (1369). «عنوان کتاب و آیین انتخاب آن (بخش دوم)»، مجلّۀ آینۀ پژوهش، شمارۀ سوم. صص 4 - 14.
4-برومند، فیروزه. (1384). کتابشناسی دفاع مقدّس، دو جلد. تهران: قدیانی.
5-حسابی، محمود. (1366). «توانایی زبان فارسی»، مجلّه کیهان فرهنگی، شماره 43. صص 50 - 51.
6-درویشانی، علی. (1391). بررسی توصیفی ساختار دستوری کتاب نقض، قم: دارالحدیث.
7-دوکوهکی، شهرام. (1381). «گسترۀ معنایی شمار واژگان در زبان فارسی». مجلّۀ علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. شمارۀ 35. صص 53 - 60.
8-رحماندوست، مجتبی. (1379). «رمان مقاومت، منابع، مضامین و بایدها». مجلّۀ دانشکدۀ ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه تهران. شمارۀ156. صص465 - 486.
9-رسولی، مهستی و امیرآتشانی، زهرا. (1390). تحلیل محتوا با رویکرد کتابهای درسی. تهران: جامعشناسان.
10-کزّازی، جلالالدّین. (1389). معانی. تهران: مرکز.
11-محمودی، محمدتقی. (1390). «تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دورۀ راهنمایی تحصیلی از منظر نوع رویکرد آموزش شهروندی». مجلّۀ پژوهش در برنامهریزی درسی. سال هشتم، دورۀ دوم، شماره 1 و 2 (پیاپی 28 و 29). صص96 تا 108.
12-نوریان، محمّد. (1388). راهنمای علمی تحلیل محتوای کتابهای درسی دورۀ ابتدایی. تهران: شورا.