1. احمدی، بابک. (1390). ساختار و تأویل متن. چاپ سیزدهم. تهران: مرکز.
2. امامی، غلامرضا. (1360). آی ابراهیم. چاپ اوّل. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
3. امیریان، داوود. (1391). حلزون من گم شده. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
4. ایگلتون، تری. (1380). پیشدرآمدی بر نظریّة ادبی. ترجمة عباس مخبر. چاپ دوم. تهران: مرکز.
5. چمبرز، ایدن(1387). «خوانندة درون متن»: دیگر خوانیهای ناگزیر. مرتضی خسرونژاد. چاپ اوّل. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
6. حسامپور، سعید(1389). «بررسی خوانندة نهفته در داستانهای احمد اکبرپور بر پایة نظریّة ایدن چمبرز». دو فصل نامة علمی و پژوهشی مطالعة ادبیّات کودک. س1.ش1. صص 101-127.
7. حسامپور، سعید، سید فرشید سادات شریفی. (1390). «بررسی خوانندة نهفته در متن در سه داستان ادب پایداری از احمد اکبرپور». نشریّة علمی و پژوهشی ادبیّات پایداری. س2.ش4. صص 112-145.
8.خسرونژاد، مرتضی. (1382). معصومیّت و تجربه؛ درآمدی بر فلسفۀ ادبیّات کودک. تهران: مرکز.
9. سارتر، ژانپل. (1364). «خواندن برای دادن معنایی به زندگی»: وظیفة ادبیّات. ابوالحسن نجفی. چاپ دوم. تهران: کتاب زمان.
10.فرای، نورتروپ. (1377). «تحلیل نقد». ترجمۀ صالح حسینی. تهران: نیلوفر.
11. کوکبی، مرتضی، عباس حرّی و لیلا مکتبیفرد. (1389). «بررسی مهارت تفکّر انتقادی در داستانهای کودکان و نوجوانان». دو فصل نامة علمی و پژوهشی مطالعة ادبیّات کودک. س1.ش2.
12. مارتین، والاس. (1382). نظریّههای روایت. ترجمة محمّد شهبا. تهران: هرمس.
13. نورتون، دونا. (1382). شناخت ادبیّات کودکان؛ گونهها و کاربردها از روزن چشم کودک. ترجمة منصوره راعی... {و همکاران}. تهران: قلمرو.ج1.